Senior Research Consultant
Opis oferty pracy
Poszukujemy osoby, która dołączy do zespołu badań w dziale Experience Design (XD). Zajmujemy się projektowaniem strategii i rozwiązań cyfrowych zapewniających optymalną jakość obsługi klientów w różnych branżach. Pracujemy dla dużych, rozpoznawalnych marek zarówno w Polsce, jak i zagranicą oraz w ramach projektów międzynarodowych, często w międzynarodowych zespołach.
Badacz to osoba, która pomaga zidentyfikować grupę docelową, potrafi zdiagnozować jej potrzeby i przekuć je na rekomendacje dla projektantów. Wie też, jak przetestować tworzone i istniejące już rozwiązania, aby wskazać przestrzeń do ich ulepszeń. Badacze pracujący w naszym zespole włączają się aktywnie w cały proces projektowania produktów i usług na wszystkich etapach. Jako eksperci wnoszący do procesu dobre rozumienie perspektywy klienta uczestniczą w Warsztatach i samodzielnie je moderują.
Jako Senior Research Consultant będziesz pracować w kilkuosobowym zespole, realizując samodzielnie projekty badawcze o różnym charakterze – zarówno eksperckie (np. audyty użyteczności, service safari), jak i oparte o badania z użytkownikami (np. wywiady pogłębione, testy scenariuszowe, ankiety) lub o dane analityczne (np. web analytics, analiza danych biznesowych).
Twoja rola obejmować będzie samodzielne planowanie badań w ramach procesów projektowych i dbałość o dostarczenie zakładanych efektów w taki sposób, aby były one jak najbardziej użyteczne dla wszystkich zaangażowanych w proces stron (m.in. projektantów, strategów, developerów). Pracując z zespołem badaczy będziesz dobierać współpracowników do projektów, organizować ich pracę i dbać o jakość finalnych efektów prac.
Zakres obowiązków osoby na stanowisku Senior Research Consultant:
– projektowanie i opisywanie schematów badawczych, dobór właściwych metod i technik, tworzenie ofert badawczych
– tworzenie narzędzi badawczych (screenerów rekrutacyjnych, scenariuszy, kwestionariuszy)
– prowadzenie obserwacji badawczych, moderowanie wywiadów indywidualnych i grupowych oraz warsztatów z klientami
– opracowywanie wyników badań w postaci raportów i prezentacji, schematów i map
– prowadzenie spotkań z interesariuszami i klientami na różnych etapach projektu
– prowadzenie administracji i dokumentacji projektów badawczych
– współpraca z młodszymi badaczami w sposób zapewniający wysoką jakość prowadzonych prac oraz rozwój całego zespołu
Oczekiwane umiejętności:
– umiejętność stawiania trafnych pytań badawczych i formułowania hipotez
– rozumienie specyfiki różnych podejść badawczych (badania jakościowe/ ilościowe, badania deklaratywne/ obserwacyjne, badania z użytkownikami/ badania eksperckie/ badania w oparciu o dane zastane) i umiejętność zaprojektowania prawidłowego i adekwatnego schematu badawczego
– samodzielne prowadzenie badań różnego rodzaju (prowadzenie obserwacji, moderowanie wywiadów, koordynacja badania ilościowego)
– umiejętność sporządzenia raportu badawczego zawierającego wyniki badania, wnioski i rekomendacje a także dostarczenia wyników badania w postaci dostosowanej do potrzeb różnych interesariuszy uczestniczących w projekcie
– swobodne posługiwanie się językiem angielskim na poziomie umożliwiającym prowadzenie spotkań i warsztatów, moderowanie wywiadów i prowadzenie prezentacji
Mile widziane:
– wiedza z zakresu user experience (UX), service design (SD) i/ lub customer experience (CX)
– znajomość metod projektowania zorientowanych na użytkownikach (np. design thinking, user centered design, projektowanie partycypacyjne)
– umiejętności z zakresu web analytics