Research Consultant
Opis oferty pracy
Poszukujemy osoby, która dołączy do zespołu badań w dziale Experience Design (XD). Zajmujemy się projektowaniem strategii i rozwiązań cyfrowych zapewniających optymalną jakość obsługi klientów w różnych branżach. Pracujemy dla dużych, rozpoznawalnych marek zarówno w Polsce, jak i zagranicą oraz w ramach projektów międzynarodowych, często w międzynarodowych zespołach.
Badacz to osoba, która pomaga zidentyfikować grupę docelową, potrafi zdiagnozować jej potrzeby i przekuć je na rekomendacje dla projektantów. Wie też, jak przetestować tworzone i istniejące już rozwiązania, aby wskazać przestrzeń do ich ulepszeń. Badacze pracujący w naszym zespole włączają się aktywnie w cały proces projektowania produktów i usług na wszystkich etapach. Jako eksperci wnoszący do procesu dobre rozumienie perspektywy klienta uczestniczą w Warsztatach i samodzielnie je moderują.
Jako Research Consultant będziesz pracować w kilkuosobowym zespole, realizując samodzielnie projekty badawcze o różnym charakterze – zarówno eksperckie (np. audyty użyteczności, service safari), jak i oparte o badania z użytkownikami (np. wywiady pogłębione, testy scenariuszowe, ankiety) lub o dane analityczne (np. web analytics, analiza danych biznesowych). Będziesz też blisko współpracować między innymi z projektantami i strategami.
Zakres obowiązków osoby na stanowisku Research Consultant:
– projektowanie i opisywanie schematów badawczych, dobór właściwych metod i technik, współpraca przy tworzeniu ofert badawczych
– tworzenie narzędzi badawczych (screenerów rekrutacyjnych, scenariuszy, kwestionariuszy)
– prowadzenie obserwacji badawczych, moderowanie wywiadów indywidualnych, wsparcie podczas warsztatów z klientami
– opracowywanie wyników badań w postaci raportów i prezentacji, schematów i map
– wsparcie w administrowaniu projektów badawczych od strony niezbędnej dokumentacji
– stały rozwój i podnoszenie kompetencji badawczych i strategicznych (szczególnie w obszarze service design)
Oczekiwane umiejętności:
– rozumienie specyfiki różnych podejść badawczych (badania jakościowe/ ilościowe, badania deklaratywne/ obserwacyjne, badania z użytkownikami/ badania eksperckie/ badania w oparciu o dane zastane)
– umiejętność stawiania trafnych pytań badawczych i formułowania hipotez
– umiejętność zaprojektowania prawidłowego i adekwatnego do stawianych pytań schematu badawczego opartego o właściwy dobór metod i technik oraz prawidłową konstrukcję próby
– samodzielne moderowanie wywiadów pogłębionych
– umiejętność sporządzenia raportu badawczego zawierającego wyniki badania, wnioski i rekomendacje
– swobodne posługiwanie się językiem angielskim na poziomie umożliwiającym uczestniczenie w spotkaniach i warsztatach, moderowanie wywiadów i prowadzenie prezentacji
Mile widziane:
– wiedza z zakresu user experience (UX), service design (SD) i/ lub customer experience (CX)
– znajomość metod projektowania zorientowanych na użytkownikach (np. design thinking, user centered design, projektowanie partycypacyjne)
– umiejętności z zakresu web analytics